Dzień Edukacji Narodowej
Wydarzenie

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej uczniowie przygotowali przedstawienie. Dziękujemy!

Obrazy newsów: den2019.jpg

Próbna ewakuacja
Wydarzenie

We spółpracy z PSP w Kartuzach oraz OSP w Goręczynie przeprowadziliśmy próbną ewakuację szkoły. Akcja przebiegła sprawnie.

Obrazy newsów: ewakuacja1.jpg

Obrazy newsów: ewakuacja2.jpg

Jedziemy do zoo!
Wycieczki

Na początku października uczniowie z klas drugich wybrali się na wycieczkę do Egzotycznego Zoo do Tuchlina. Dzieci miały okazję poznać dużo gatunków egzotycznych zwierząt. Na początku przywitały je krzykliwe papugi Ary, później zobaczyły kilka gatunków ciekawych ryb, węży. Dużą atrakcją cieszyła się papugarnia. Dzieci mogły karmić je ze specjalnych kubeczków. Na koniec zaopatrzyły się w różne pamiątki i maskotki. Pełni wrażeń szczęśliwe wróciły do domu.

M. Mackojć

Obrazy newsów: papugarnia.jpg

Telefon zaufania
Informacja

Obrazy newsów: plakat.jpg

Nie śmiecimy - sprzątamy - zmieniamy!
Wydarzenie

Głównym celem akcji „Sprzątanie świata” jest rozbudzenie świadomości ekologicznej uczniów i odpowiedzialności za środowisko naturalne. To także zachęta do działań na rzecz ochrony środowiska oraz poszanowania zasobów naturalnych i racjonalnej gospodarki odpadami. Akcja ma również na celu pokazać uczniom, że rozwiązaniem problemu zaśmieconego środowiska nie jest tylko coroczna zbiórka śmieci, lecz głównie zmiana świadomości i nawyków w codziennym życiu, unikanie tworzenia odpadów oraz odpowiednie gospodarowanie nimi.

Od 16 do 20 września br. uczniowie Szkoły Podstawowej im. Ziemi Kaszubskiej w Goręczynie, zaopatrzeni w worki na śmieci i jednorazowe rękawice sprzątali wyznaczony im teren w pobliżu szkoły. Zebrali głównie: papier, plastik (różnego rodzaju i wielkości torebki, butelki), szkło (głównie butelki) i puszki aluminiowe.

Izabela Lewicka –Socha

Obrazy newsów: makuu.jpg

Czytaj więcej    ..
Dzień Przedszkolaka „Jeżyki”

Obrazy newsów: jezyki.jpg

Znamy wyniki wyborów!

Niedawno uczniowie klas IV-VIII głosowali w wyborach do Samorzady Szkolnego. swe kandydatury zgłosiły cztery uczennice starszych klas: Agata Domaros z klasy 8 a, Wiktoria Klarecka oraz Zuzanna Białk z klasy 8 b, a także Anna Klinkosz reprezentująca klasę 7 b.

Mamy przyjemność oznajmić, że przeważającą liczbą głosów zwyciężyła Zuzanna Białk z klasy 8 b, tym samym obejmując funkcję Przewodniczącego Samorządu Szkolnego Szkoły Podstawowej im. Ziemi Kaszubskiej w Goręczynie. Pozostałe kandydatki również zasiądą w radzie Samorządu.

Dziewczynom gratulujemy i zyczymy owocnej pracy!

Obrazy newsów: wybory.jpg

Wybory do samorządu szkolnego
Uczniowie

Już w piątek odbędą się wybory do samorządu uczniowskiego. Głosować będą mogli wszyscy uczniowie z klas IV-VIII. Swe kandydatury wystosowały cztery uczennice: Agata Domaros z klasy 8 a, Wiktoria Klarecka oraz Zuzanna Białk z klasy 8 b, a także Anna Klinkosz reprezentująca klasę 7 b. Dziewczyny zaprezentowały swe pomysły w postaci plakatów wyborczych, które można podziwiać na górnym holu starego skrzydła szkoły.  Kandydatkom gratulujemy postawy obywatelskiej oraz chęci do aktywnego współtworzenia naszej społeczności, a pozostałych zachęcamy do wzięcia udziału w wyborach i przemyślanego oddania swego glosu.

Obrazy newsów: sam2.jpg

Obrazy newsów: sam3.jpg

Obrazy newsów: sam4.jpg

Obrazy newsów: sam5.jpg

Dzień przedszkolaka
Uczniowie

Od września  do naszej szkoły uczęszczają czterolatki i pięciolatki. utworzono dla nich osobną grupę. Przedszkolaki  noszą nazwę ,,Jeżyki”. Wychowawczynią grupy jest pani Katarzyna Melder. Opiekunką pani Ewa Drążkiewicz.

20 września w grupie przedszkolaków obchodzony był ,,Dzień Przedszkolaka’’. Z tej okazji zorganizowano dla dzieci  mnóstwo atrakcji, konkursów i zabaw. Największa atrakcją okazały się zabawy taneczne.

Spotkanie z rodzicami
Rodzice

19 września bieżącego roku, w czwartek, o godzinie 17.00, odbędzie się wywiadówka. Na zebraniu ogólnym przedstawione zostaną:

• istotne dokumenty, m. in. Plan Pracy Szkoły, Program Wychowawczo-Profilaktyczny, Wewnętrzne Ocenianie,
  • zaproponowane będą warunki ubezpieczenia,
  • zostanie też dokonany wybór Rady Rodziców.

Dodatkowo odbędzie się spotkanie z panią Elwirą Lelental, emerytowaną komisarz do spraw zwalczania przestępczości narkotykowej, dotyczące przeciwdziałaniu narkomanii wśród młodzieży.

Inauguracja roku szkolnego

Obrazy newsów: zakrok19.jpg

Wielka mapa Polski
Uczniowie

Akacja polegała na wymianie pocztówek pomiędzy uczniami szkół z całej Polski.  Umieściliśmy  na  szkolnej gazetce dużą mapę Polski. Na mapie umieszczono zdjęcia prezentujące  stolice  wszystkich województw.  Zawieszaliśmy obok  niej pocztówki, które otrzymywaliśmy z innych szkół. Systematycznie umieszczaliśmy  informacje o  ciekawostkach przyrodniczych i historycznych  różnych rejonów Polski. Na zajęciach wykorzystywaliśmy  filmy, prezentacje i zdjęcia z różnych regionów Polski.

W ciekawy sposób poznawaliśmy  zakątki Polski. Może te informacje przydadzą się niektórym podczas wakacyjnych wędrówek po Polsce.

Helena Górlikowska

Dziękujemy za pocztówki prezentujące naszą miejscowość i okolice  pani Emilii Radomskiej i pani Gabrieli Litke.

Obrazy newsów: w_mapa_p.jpg

Mieszkańcy lasu
Konkurs

Jak co roku uczniowie klas 0–III dokarmiali zwierzęta i ptaki podczas zimowych chłodów.  Bardzo wielu uczniów brało udział w konkursie plastycznym pod patronatem Koła Łowieckiego Łabędź. Od wielu lat współpracujemy z myśliwymi i leśniczymi. Prowadzą dla nas warsztaty, pogadanki.  Z okazji podsumowania konkursu plastycznego uczniowie klasy II a przygotowali przedstawienie pt : „Co  słychać u zwierząt wiosną”

Organizatorami konkursu plastycznego „Mieszkańcy kaszubskich lasów” była Danuta Benka, Helena Górlikowska, Maria Lis.

Dziękujemy dzieciom za udział w konkursie , a sponsorom za atrakcyjne  nagrody.

Helena  Górlikowska

Obrazy newsów: plakat_festyn_2019.png

Rowerowy maj
Uczniowie

W Szkole Podstawowej w Goręczynie trwa cały maj  kampania pt. Rowerowy maj Do kampanii zgłoszono klasy piąte. Głównym celem kampanii jest promowanie aktywności fizycznej, a w szczególności komunikacji rowerowej. Mamy w pobliżu naszej szkoły ścieżkę rowerowo – pieszą. Uważamy, że należy ją promować i korzystać  z niej.

Przez cały maj uczniowie mogą dojeżdżać rowerem, hulajnogą, na rolkach i wrotkach do szkoły i ze szkoły. Dodatkowo planowane są wycieczki rowerowe, które będą połączone z jazdą pociągiem.

Wszystkie dojazdy są odnotowane w specjalnych książeczkach dziecka i na stronie internetowej.

Kampania ma charakter konkursu, więc uczniowie już od pierwszego dnia zmobilizują się. Mamy nadzieję ,że z każdym dniem aktywność będzie coraz większa. Wszystkim życzymy bezpiecznej jazdy i dobrej zabawy!

M. Mackojć

Obrazy newsów: maj_rower.jpg

Spotkanie z rodzicami
Rodzice

28 maja o godzinie 17.00 zapraszamy chętnych na indywidualne konsultacje z wychowawcami.

Zajęcia w OEE w Szymbarku

Obrazy newsów: pl_kon_char_2019.png

Wizyta duszpasterska
Spotkanie

Naszą szkołę odwiedził ksiądz biskup Arkadiusz Okroj.

Obrazy newsów: biskup.jpg

Wycieczka młodych Kaszubów
Wycieczki

W dniach 13,14,15 maja odbyła się wycieczka  dla dzieci uczących się j. kaszubskiego. Tym razem trasa obejmowała Biskupin, Wenecję, Gniezno, Poznań, Ostrów Lednicki, Uniejów. Rozpoczęliśmy od zwiedzania  rezerwatu archeologicznego z pozostałościami osiedla obronnego kultury łużyckiej.  Potem kolejką wąskotorową udaliśmy się do Wenecji, gdzie znajduje się największe  w Europie   Muzeum Kolei  Wąskotorowej. Stąd ruszyliśmy do pierwszej stolicy Polski, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego,  Muzeum Archidiecezji Gnieźnieńskiej oraz Katedrę i  Drzwi Gnieźnieńskie. Po dużej dawce  historii  Polski ruszyliśmy na nocleg do Poznania.

Z rana po śniadaniu ruszyliśmy na zwiedzanie miasta (Ostrów Tumski, Bazylika Archikatedralna św. Piotra i Pawła, Stare Miasto i Fara Poznańska). Po pożegnaniu   z koziołkami i obiedzie ruszyliśmy do Ostrowa Lednickiego do Muzeum Pierwszych Piastów.  Ostatnią atrakcją był pobyt w kompleksie Termalno- Basenowym w Uniejowie.

Opiekę nad dziećmi sprawowali nauczyciele uczący j. kaszubskiego: Anna Łukowicz, Elżbieta Bugajna, Helena Górlikowska , a także Danuta Benka

Już pakujemy się na kolejną  wycieczkę, tym razem  do...

Helena Górlikowska

Obrazy newsów: w_kaszub.jpg

Wiosenne dyktando w Goręczynie
Konkurs

Już po raz czternasty uczniowie starszych klas szkoły podstawowej oraz trzecich gimnazjum spotkali się na Wojewódzkim Konkursie Ortograficznym w Goręczynie wpisanym do Wojewódzkiego Kalendarza Imprez Kuratorium Oświaty w Gdańsku. Tegoroczna edycja przebiegała pod hasłem wiosny. Uczestnicy musieli pokonać trójstopniowe eliminacje: szkolne (19 marca), gminne (28 marca) i powiatowe (25 kwietnia). Konkurs w powiecie kartuskim odbył się również w SP w Goręczynie.

Obrazy newsów: wio_dyk.jpg

Czytaj więcej    ..
Eliminacje XV Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego
Konkurs

26 marca w naszej szkole odbyły się eliminacje szkolne XV Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego. Do konkursu przystąpiło 16 uczniów. Najwyższy wyniki uzyskały dwie uczennice: Julia Drążkiewicz z VIIIb oraz Julia Tusk z III gimnazjum. Dziewczęta reprezentowały naszą szkołę w etapie powiatowym, który odbył się 5 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Heweliusza w Żukowie.

Obrazy newsów: zukowo.jpg

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?