Rekrytacja

Obrazy newsów: zakrok19.jpg

Wielka mapa Polski
Uczniowie

Akacja polegała na wymianie pocztówek pomiędzy uczniami szkół z całej Polski.  Umieściliśmy  na  szkolnej gazetce dużą mapę Polski. Na mapie umieszczono zdjęcia prezentujące  stolice  wszystkich województw.  Zawieszaliśmy obok  niej pocztówki, które otrzymywaliśmy z innych szkół. Systematycznie umieszczaliśmy  informacje o  ciekawostkach przyrodniczych i historycznych  różnych rejonów Polski. Na zajęciach wykorzystywaliśmy  filmy, prezentacje i zdjęcia z różnych regionów Polski.

W ciekawy sposób poznawaliśmy  zakątki Polski. Może te informacje przydadzą się niektórym podczas wakacyjnych wędrówek po Polsce.

Helena Górlikowska

Dziękujemy za pocztówki prezentujące naszą miejscowość i okolice  pani Emilii Radomskiej i pani Gabrieli Litke.

Obrazy newsów: w_mapa_p.jpg

Mieszkańcy lasu
Konkurs

Jak co roku uczniowie klas 0–III dokarmiali zwierzęta i ptaki podczas zimowych chłodów.  Bardzo wielu uczniów brało udział w konkursie plastycznym pod patronatem Koła Łowieckiego Łabędź. Od wielu lat współpracujemy z myśliwymi i leśniczymi. Prowadzą dla nas warsztaty, pogadanki.  Z okazji podsumowania konkursu plastycznego uczniowie klasy II a przygotowali przedstawienie pt : „Co  słychać u zwierząt wiosną”

Organizatorami konkursu plastycznego „Mieszkańcy kaszubskich lasów” była Danuta Benka, Helena Górlikowska, Maria Lis.

Dziękujemy dzieciom za udział w konkursie , a sponsorom za atrakcyjne  nagrody.

Helena  Górlikowska

Obrazy newsów: plakat_festyn_2019.png

Rowerowy maj
Uczniowie

W Szkole Podstawowej w Goręczynie trwa cały maj  kampania pt. Rowerowy maj Do kampanii zgłoszono klasy piąte. Głównym celem kampanii jest promowanie aktywności fizycznej, a w szczególności komunikacji rowerowej. Mamy w pobliżu naszej szkoły ścieżkę rowerowo – pieszą. Uważamy, że należy ją promować i korzystać  z niej.

Przez cały maj uczniowie mogą dojeżdżać rowerem, hulajnogą, na rolkach i wrotkach do szkoły i ze szkoły. Dodatkowo planowane są wycieczki rowerowe, które będą połączone z jazdą pociągiem.

Wszystkie dojazdy są odnotowane w specjalnych książeczkach dziecka i na stronie internetowej.

Kampania ma charakter konkursu, więc uczniowie już od pierwszego dnia zmobilizują się. Mamy nadzieję ,że z każdym dniem aktywność będzie coraz większa. Wszystkim życzymy bezpiecznej jazdy i dobrej zabawy!

M. Mackojć

Obrazy newsów: maj_rower.jpg

Spotkanie z rodzicami
Rodzice

28 maja o godzinie 17.00 zapraszamy chętnych na indywidualne konsultacje z wychowawcami.

Zajęcia w OEE w Szymbarku

Obrazy newsów: pl_kon_char_2019.png

Wizyta duszpasterska
Spotkanie

Naszą szkołę odwiedził ksiądz biskup Arkadiusz Okroj.

Obrazy newsów: biskup.jpg

Wycieczka młodych Kaszubów
Wycieczki

W dniach 13,14,15 maja odbyła się wycieczka  dla dzieci uczących się j. kaszubskiego. Tym razem trasa obejmowała Biskupin, Wenecję, Gniezno, Poznań, Ostrów Lednicki, Uniejów. Rozpoczęliśmy od zwiedzania  rezerwatu archeologicznego z pozostałościami osiedla obronnego kultury łużyckiej.  Potem kolejką wąskotorową udaliśmy się do Wenecji, gdzie znajduje się największe  w Europie   Muzeum Kolei  Wąskotorowej. Stąd ruszyliśmy do pierwszej stolicy Polski, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego,  Muzeum Archidiecezji Gnieźnieńskiej oraz Katedrę i  Drzwi Gnieźnieńskie. Po dużej dawce  historii  Polski ruszyliśmy na nocleg do Poznania.

Z rana po śniadaniu ruszyliśmy na zwiedzanie miasta (Ostrów Tumski, Bazylika Archikatedralna św. Piotra i Pawła, Stare Miasto i Fara Poznańska). Po pożegnaniu   z koziołkami i obiedzie ruszyliśmy do Ostrowa Lednickiego do Muzeum Pierwszych Piastów.  Ostatnią atrakcją był pobyt w kompleksie Termalno- Basenowym w Uniejowie.

Opiekę nad dziećmi sprawowali nauczyciele uczący j. kaszubskiego: Anna Łukowicz, Elżbieta Bugajna, Helena Górlikowska , a także Danuta Benka

Już pakujemy się na kolejną  wycieczkę, tym razem  do...

Helena Górlikowska

Obrazy newsów: w_kaszub.jpg

Wiosenne dyktando w Goręczynie
Konkurs

Już po raz czternasty uczniowie starszych klas szkoły podstawowej oraz trzecich gimnazjum spotkali się na Wojewódzkim Konkursie Ortograficznym w Goręczynie wpisanym do Wojewódzkiego Kalendarza Imprez Kuratorium Oświaty w Gdańsku. Tegoroczna edycja przebiegała pod hasłem wiosny. Uczestnicy musieli pokonać trójstopniowe eliminacje: szkolne (19 marca), gminne (28 marca) i powiatowe (25 kwietnia). Konkurs w powiecie kartuskim odbył się również w SP w Goręczynie.

Obrazy newsów: wio_dyk.jpg

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?